Ar baterijām lidojumā – uzmanīgi! Padomi, kā nekļūt par ugunsgrēka iemeslu lidmašīnā
foto: Shutterstock
Rezerves baterijas un pārnēsājamos akumulatorus jeb “power bank” nedrīkst ievietot nododamajā bagāžā – tie jāņem rokas bagāžā un jāaizsargā pret īssavienojumiem, piemēram, uzglabājot oriģinālajā iepakojumā vai atsevišķos maisiņos.
Sabiedrība

Ar baterijām lidojumā - uzmanīgi! Padomi, kā nekļūt par ugunsgrēka iemeslu lidmašīnā

Māris Puķītis

Kas Jauns Avīze

Mūsdienās ceļotājiem bieži ir līdzi kāda elektroniskā ierīce un pat vairākas – ne tikai telefons, bet arī dators, planšete, fotoaparāts. Un tad rodas jautājums, ko darīt ar rezerves baterijām, vai tās drīkst atstāt nododamajā bagāžā vai jāņem līdzi salonā.

Ar baterijām lidojumā – uzmanīgi! Padomi, kā nekļū...

“Visas šīs ierīces satur litija jonu baterijas, kas var radīt nopietnus ugunsdrošības riskus, ja tās ir bojātas, nepareizi uzglabātas vai ir ražošanas defekti,” norāda “SmartLynx Airlines” komunikācijas vadītāja Gita Deniškāne.

Lidojuma laikā augstumā un hermētiski noslēgtā salonā pat viens pārkarsis akumulators var izraisīt sadūmojumu vai vēl ļaunāk – ugunsgrēku. Tādēļ starptautiskās aviācijas drošības iestādes ir izdevušas stingrus noteikumus, kā šīs baterijas drīkst pārvadāt.

Rezerves baterijas un pārnēsājamos akumulatorus jeb “power bank” nedrīkst ievietot nododamajā bagāžā – tie jāņem rokas bagāžā un jāaizsargā pret īssavienojumiem, piemēram, uzglabājot oriģinālajā iepakojumā vai atsevišķos maisiņos.

Turklāt, pat ievērojot noteikumus, negadījumi ir iespējami. Vienā no neseniem “SmartLynx Airlines” reisiem kāds pasažieris pamanīja, ka viņa “power bank” bija uzpūtusies. Pasažieris nekavējoties informēja apkalpi, kas ātri reaģēja – ierīci ievietoja ūdens traukā, izolēja un turpināja novērot līdz lidojuma beigām. Pateicoties pasažiera vērībai un apkalpes rīcībai, situācija beidzās veiksmīgi.

Lidmašīnu apkalpes ir apmācītas, kā pareizi rīkoties gadījumos, kad notikuši elektroierīču un bateriju bojājumi: atvienot ierīces, lietot ugunsdzēšamos aparātus, dzesēt ierīces ar ūdeni un uzraudzīt līdz lidojuma beigām. Pēc nosēšanās tiek informēta virszemes apkalpe un aizpildīti nepieciešamie ziņojumi.

Tēmas